Roslagsbostäder blir pappersfria - vi slutar med pappersavier i maj
Som en del av vårt arbete för en mer hållbar och digital kommunikation tar vi nu nästa steg mot att bli helt pappersfria. Från och med juni 2025 skickar vi inte längre ut hyresavier på papper. Det innebär att den sista pappersavin du får gäller hyran för maj.
📌 Detta påverkar inte hur du betalar din hyra – endast hur du får din avi.
Vi gör denna förändring för att:
✔️ Minska vår miljöpåverkan
✔️ Öka säkerheten i våra utskick
✔️ Minska kostnaderna
Så ser du din hyresavi
🔹 Mina sidor: Där kan du alltid se din aktuella hyresavi samt tidigare inbetalningar. Avierna finns tillgängliga senast den 15:e varje månad.
🔹 Kivra: Om du har en digital brevlåda via Kivra kommer din hyresavi automatiskt att skickas dit varje månad.
🔹 Autogiro: Du som tidigare fått utskick om vilket belopp som dras från autogirot kan framöver se beloppet via Mina sidor
🔹 Har du särskilda behov av att få din avi via e-post? Hör av dig till oss via Mina sidor eller ring 0176-20 75 30, så ser vi över möjligheten.
Smidigt att betala hyran
Autogiro eller e-faktura är betalsätten de flesta hyresgäster väljer. Om du inte redan har det, anslut gärna för att göra betalningen smidigare.
Viktigt!
Logga in på Mina sidor och kontrollera att vi har rätt e-postadress till dig under ”Konto” → ”Kontaktvägar”. Det är på Mina sidor du får du viktig information från oss, så se till att dina uppgifter är uppdaterade.
Har du frågor? Vi hjälper dig gärna!